LVI-teknisten tuotteiden tukkumyynti kasvoi ennustetusti

16.10.2017

LVI-teknisten tuotteiden tukkumyyntien arvo pysyi kolmannella kvartaalilla ennusteen mukaisena, kasvaen 6 prosenttia edellisvuoden vastaavan ajan myyntilukuihin nähden.

LVI-teknisten tuotteiden tukkumyyntien arvo kolmannella kvartaalilla oli 289 miljoonaa euroa, kun se vuotta edeltävänä ajanjaksolla oli 273 miljoonaa euroa. Koko alkuvuoden osalta LVI-teknisiä tuotteita on myyty tukkuliikkeiden kautta 799 miljoonan euron arvosta, joka on neljä prosenttia enemmän kuin viime vuoden kokonaismyynnit kolmelta ensimmäiseltä kvartaalilta.

– Kokonaismyyntien määrä vastaa ennusteita kaikin puolin. Uudisrakentaminen on elpynyt ja hyvä vauhti näyttää jatkuvan ainakin kasvukeskuksissa. Rakentaminen painottuu edelleen asuinrakennuksiin, mutta toimistorakentaminenkin on osoittanut piristymisen merkkejä etenkin Helsingissä, toimitusjohtaja Magnus Sirén sanoo. – Korjausrakentamisen osalta pula osaavasta työvoimasta rajoittaa kasvua hieman, mutta vanheneva rakennuskanta ja korjausvelka kyllä pitää huolen siitä, kohteita riittää. Olemme hyvin viime vuoden vauhdissa, hän jatkaa.

Tukkumyyntien tilastoa ylläpitää LVI-Teknisen Kaupan liitto.