LVI-teknisten tuotteiden tukkumyynti kasvoi kolmannella kvartaalilla 2,7 prosenttia

25.10.2018

LVI-teknisten tuotteiden tukkumyynti kasvoi edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna 2,7 prosenttia. LVI-teknisten tuotteiden tukkumyyntien arvo oli vuoden kolmannella kvartaalilla 297 miljoonaa euroa, kun se vuotta edeltävänä ajanjaksolla oli 289 miljoonaa euroa.

LVI-alan tuotteista arviolta 70 prosenttia myydään Suomen isoimpien LVI-tukkumyyntiyritysten kautta.

Koko alkuvuoden osalta LVI-teknisiä tuotteita on myyty tukkuliikkeiden kautta 841 miljoonan euron arvosta, mikä on 5,2 prosenttia enemmän kuin viime vuoden kokonaismyynnit kolmelta ensimmäiseltä kvartaalilta.

Magnus Sirén, johtaja
Talotekninen teollisuus ja kauppa Talteka ry

Tukkumyyntien tilastoa ylläpitää Talotekninen teollisuus ja kauppa, Talteka ry. Talteka syntyi kesällä 2018 Talotekniikkateollisuus ry:n ja LVI-Teknisen Kaupan liitto ry:n fuusiossa. Talteka on osa Rakennusteollisuus RT ry:tä. Yhdistyksen jäseninä ovat alan merkittävimmät Suomessa toimivat laitevalmistajat ja tukkukaupat.